Navigační cesta dokumentu
Činnosti k procvičení
Tato část brožury uvádí souhrn praktických dovedností, které by student před praxí měl alespoň v základu zvládat, a které je vhodné během praxe procvičovat. Je pochopitelné, že není možné během praxe procvičit všechny uvedené oblasti; aby však odborná praxe měla v rámci studijního oboru smysl, je nezbytné, aby student procvičoval alespoň některé z těchto oblastí. Uvedený seznam činností k procvičení je doporučený, avšak na praxi je možné procvičovat též zde neuvedené činnosti, pokud souvisejí s profilem absolventa a jsou dostatečně odborné (takovéto případy budou posuzovány při nahlašování praxe garantem praxí).
Poznatky, které by student měl na praxi procvičovat
Programování
- Imperativní funkcionální programování – schopnost funkcionální analýzy, algoritmizace dílčích úloh a následného převedení do programovacího jazyka,
- objektové programování – schopnost objektové analýzy, algoritmizace dílčích úloh a následného převedení do programovacího jazyka,
- programovací techniky, implementace základních datových struktur,
- jazyk C / C++,
- .NET jazyky (Visual Basic, C# - nejčastěji využívané),
- tvorba webových stránek a aplikací ((X)HTML, Javascript, PHP, Java, ajax).
Podnikové procesy a management
- Člen týmu řešící danou oblast,
- základy BPM, definice a mapování firemních procesů, informační potřeba procesů, informační mapy,
- definice IT strategie firmy, marketing,
- správa dokumentů (Document management system).
Projektová činnost v IT a SW projektech
- Na pozici člena týmu,
- řízení IT projektů, odhady času, zdrojů a nákladů,
- zajištění kvality SW, testování SW.
Databázové systémy
- Datová analýza, návrh databázového schematu, transformace databázového schematu do tabulek,
- jazyk SQL, procedurální rozšíření SQL, triggery, uložené funkce, pohledy,
- správa databází, tabulek, pohledů, správa uživatelů a uživatelských oprávnění.
Softwarové inženýrství
- Strukturovaná a objektová analýza,
- informační a softwarové inženýrství, vývoj informačních systémů, modelování procesů a dat ve strukturovaném a objektovém paradigmatu, UML.
Servery a klientské stanice
- Virtualizace, migrace,
- hromadná distribuce SW na stanice,
- desktop administrace: operační systémy, konfigurace uživatelských profilů, připojení PC k síti (podniková síť, Internet, WIFI).
Počítačové sítě
- Návrh, správa, konfigurace,
- identifikace a řešení problémů.
Kancelářské aplikace
- Práce s textem, programování,
- práce s tabulkami, programování,
- tvorba prezentací, prezentační techniky.
Dokumentace obecně
- Příprava strukturované a věcné dokumentace (uživatelské i odborné) v mateřském a světovém jazyku.
Počítačová grafika, základní multimediální aplikace
- Implementace grafických aplikací pomocí OpenGL apod.,
- zpracování digitálního obrazu,
- zpracování digitálního videa,
- zpracování digitálního zvuku.
Kromě výše uvedených oblastí je nanejvýš vhodné procvičovat též jazykové schopnosti (zejména odbornou angličtinu).
- Autor : doc. Ing. Zbyněk Bureš, Ph.D.
- Poslední změna : 19. prosince 2012 08:17